Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 2 von 5

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Language, Identity and Education on the Arabian Peninsula : Bilingual Policies in a Multilingual Context
Ist Teil von
  • Multilingual Matters
Ort / Verlag
Blue Ridge Summit, PA : Multilingual Matters
Erscheinungsjahr
[2016]
Link zum Volltext
Link zu anderen Inhalten
Beschreibungen/Notizen
  • This collection examines the urban multilingual realities of inhabitants of the Arabian Peninsula in the early 21st century from the perspectives of learners, teachers and researchers. Focusing on both public and private spheres, it considers the importance of both English and immigrants’ languages in a context of rapid socioeconomic development. Extending beyond English–Arabic societal bilingualism, the language practices of the Peninsula’s citizens and residents serve multiple purposes in their daily lived realities. Chapters on home and heritage languages, identity, ELT, commercial signage and academic publishing contribute to a deepening understanding of the inherent linguistic diversity in these dynamic societies