Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 9 von 13
Children and youth in popular culture
[2022]
Signatur: EIC1305

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
School gun violence in YA literature : representing environments, motives, and impacts
Ist Teil von
  • Children and youth in popular culture
Ort / Verlag
Lanham ; Boulder ; New York ; London : Lexington Books
Erscheinungsjahr
[2022]
Link zu anderen Inhalten
Beschreibungen/Notizen
  • Includes bibliographical references and index
  • 2205
  • Introduction -- YA Novel Synopses -- Part I: Who or What is to Blame? -- Section A: Micro & Mesosystems -- Schools -- Peers -- Parents -- Section B: Exosystems -- Media and Technology -- Section C: Macrosystems -- Sociocutural Norms & Gun Access -- Part II: Who is the Shooter? -- Traumatized School Shooters -- Psychopathic School Shooters -- Psychotic School Shooters -- Outliers -- Part III: The Aftermath -- Community Fallout -- School Reactions & Policies -- Conclusion -- Bibliography -- Index -- About the Author
  • "Using Bronfenbrenner's Ecological Systems Theory and Peter Langman's categorical descriptions of school shooters, this book analyzes several Young Adult (YA) texts about school shootings and uncovers how the authors represent such violence and the perpetrators while developing stories that effectively speak to their adolescent readers"-- provided by publisher
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9781793622075
Titel-ID: 9925130559006463
Format
viii, 137 Seiten; 23,5 cm
Systemstelle
EIC
Schlagworte
USA, Jugendliteratur, Amok, Schusswaffe

Lade weitere Informationen...